A reklámozás már az évszázadok óta jelen van, és az évszázadok során folyamatosan újabb és újabb formái alakultak ki. Míg annó csak újságokban jelenhetett meg egy hírdetett cég, ma már rengeteg lehetőség adódik arra, hogy hírdesd magad.
Rengeteg cég vállal szórólap készítést a 21. században, nagyon jól meg lehet élni belőle, hisz hatalmas verseny van a piacon. Ha a te céged a legnépszerűbb szórólap készítő Magyarországon, vagy akár csak Budapesten, akkor hatalmas mennyiségű pénzre tehetsz szert, nyíltan kimondva: kurva gazdag leszel. A összes cég nálad fog sorban állni, mert tudják, hogy a te céged készíti a legjobb szórólapokat, és ti végzitek a leghatékonyabban a szórólapok terjesztését. A szórólap terjesztés valójában a hírdetés egyik legegyszerűbb, és legkönnyebb módja (volt), azonban ez változott, létrejött egy nehezebb, de mégis népszerűbb út arra, hogy a cégek népszerűsítsék magukat, ez pedig az Interneten, az ember úgynevezett másik világában történt.
Az internetet ma már joggal nevezhetjük egy másik világnak,, életnek, annyira népszerű, és ma már a legtöbb háztartásban megtalálható függetlenül attól, hogy modemes, vagy iszonyatosan gyors. A legtöbb cég a szórólapok helyett, már saját weboldalt csinál, vagy csináltat magának, de ettől még nem lesz népszerű az oldala, nem fogják sokan látogatni, hírdetni kell az Interneten az oldalt ahhoz, hogy napi rendszeres látogatói legyenek, ennek pedig rengeteg módja van. Körülbelül 5-6 éve terjedt el a keresőoptimalizálás fogalma, röviden a SEO (Searh Engine Optimization), azaz a legnépszerűbb Internetes keresők manipulálása, pontosabban a keresési találatok befolyásolása. A legnépszerűbb keresők közé soroljuk a Google-t, a Yahoo-t, és a Bing-et. Magyarországon az emberek/cégek 99% a Google-re kér keresőoptimalizálást a SEO-s cégekről, ugyanis a Google az utóbbi években hatalmas céggé vált világszerte, és rengeteg ember (meg se tudnám saccolni mennyi) keres rajta naponta, óránként, percenként. A művelet egyszerű: az az ember, pontosabban a "vevő" beír valamit a keresőbe, legyen az egy termék, egy szolgáltatás, vagy bármi, és amit elsőnek kidob a Google, vagy az első 10 találatban van, arra valószínűleg rengetegen fognak kattaintani, főleg ha egy olyan kulcsszót írnak be a keresőbe, ami nagyon népszerű, például: bútor, autó.
Arról, hogy megéri-e SEO-s cégekkel lepaktálni, nem tudnék konkrét választ adni, ez attól függ mennyi pénzt kérnek érte, és hogy mennyire profik a szakmájukban, ezt pedig egy egyszerű cégtulajdonos nem tudhatja, itt jön szóba a rizikó fogalma. Vannak azonban olyan keresőoptimalizálással foglalkozó cégek, akiknek csak akkor kell fizetni, ha valamilyen konkrét eredményt elér a céged egy kulcsszóra, például bekerül az első tíz találatba könyvelés kulcsszóra. Ezt persze ne úgy képzeld el, hogy egy csettintés és bekerülsz az első tízbe, azok alapján amiket hallottam, ez egy rendkívül hosszú folyamat, és függ az oldal nagyságától, és a kulcsszavak mennyiségétől, én azért ennyire nem vagyok otthon a témában, csak nagyon minimálisan :)
Végszónak feltehetjük a kérdést: szórólapterjesztés vagy keresőoptimalizálás? Amilyen rövidnek tűnik a kérdés, mégis annyira összetett, erre csak azt lehet mondani, kinek melyik a szimpatikusabb, és ki melyikben bízik, de az utóbbival garantáltan sokkal többet lehet ma már elérni, hisz több ember Internetezik a 21. században, mint akik szórólapokat olvasnak egész nap.